Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Mistä löytyy tavallinen tuotantoauto (sedan- tai farmari), joka
- kulkee yli 300km/h
- kiihtyy varttimaililla (402m) 10 sec - 10,8 sec
- kuluttaa maantiellä nopeudella 120km/h alle 10 litraa/100km ?
Saa olla 4wd tai 2wd. Oltava normaalissa tuotanossa ja myynnissä oleva, ei erikoispajojen tekele. Ei coupe. Tilaa pitää olla kaikenlaisille tavaralle kuten laudoille, perunasäkeille ja koirille jne.
- kulkee yli 300km/h
- kiihtyy varttimaililla (402m) 10 sec - 10,8 sec
- kuluttaa maantiellä nopeudella 120km/h alle 10 litraa/100km ?
Saa olla 4wd tai 2wd. Oltava normaalissa tuotanossa ja myynnissä oleva, ei erikoispajojen tekele. Ei coupe. Tilaa pitää olla kaikenlaisille tavaralle kuten laudoille, perunasäkeille ja koirille jne.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Aika erikoiset kriteerit, eikai tommosiin arvoihin mene oikein mikään mut lähelle varmaan jotkut rs audit, amg meset tai jotkut aussi fordsonit isolla kasilla.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Millon vordsonin paja alottaa sarjatuotannon?
-Timo

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
En tiedä mitä te siellä hesan päässä vedätte mutta tarjotkaa mullekin kun nähdään

Vastaus on helppo, sierra missä sopiva moottori.


Vastaus on helppo, sierra missä sopiva moottori.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
RS6 ei yllä tuohon kympin aikaan (12,3s), mutta muut kriteerit täyttyy. Olisko se oikea valinta?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
RS6 nopeampi taitaa olla Panamera Turbo S.Jallu kirjoitti:RS6 ei yllä tuohon kympin aikaan (12,3s), mutta muut kriteerit täyttyy. Olisko se oikea valinta?
0- 60 mph (97 km/h): 3.3 seconds[24]
0- 100 mph (160 km/h) : 8.2 seconds [24]
1/4 mile: 11.7 seconds @ 119 mph (192 km/h) [24]
Top Speed: 188 mph (303 km/h) [24]
Kulutus matkassa 8.3l.
En tiedä lasketaanko iso neliovinen auto. Kaipa tonnekkin kamaa mahtuu?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
SHR kirjoitti:En tiedä mitä te siellä hesan päässä vedätte mutta tarjotkaa mullekin kun nähdään![]()



Ps edit: Syntymähumalassa kun sekoilen editin kanssa. ..Josko viides kerta toden sanoo

Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tässä olis ainesta, kuten puliukko kertoi.
Porsche Panamera tbo 4S 2011
Over that 500-mile trip, we saw 24 mpg, meaning the car’s 26.4-gallon fuel tank can deliver a range of more than 600 miles.
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 11.0 sec
Zero to 130 mph: 20.3 sec
Zero to 150 mph: 30.4 sec
Street start, 5–60 mph: 4.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 3.4 sec
Standing ¼-mile: 12.8 sec @ 108 mph
Top speed (drag limited): 175 mph
Braking, 70–0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test
Porsche Panamera tbo 4S 2011
Over that 500-mile trip, we saw 24 mpg, meaning the car’s 26.4-gallon fuel tank can deliver a range of more than 600 miles.
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 11.0 sec
Zero to 130 mph: 20.3 sec
Zero to 150 mph: 30.4 sec
Street start, 5–60 mph: 4.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 3.4 sec
Standing ¼-mile: 12.8 sec @ 108 mph
Top speed (drag limited): 175 mph
Braking, 70–0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Toi 4S on vapari. Turbo S on vielä reilusti nopeampi.vordson kirjoitti:Tässä olis ainesta, kuten puliukko kertoi.
Porsche Panamera tbo 4S 2011
Over that 500-mile trip, we saw 24 mpg, meaning the car’s 26.4-gallon fuel tank can deliver a range of more than 600 miles.
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 11.0 sec
Zero to 130 mph: 20.3 sec
Zero to 150 mph: 30.4 sec
Street start, 5–60 mph: 4.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 2.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 3.4 sec
Standing ¼-mile: 12.8 sec @ 108 mph
Top speed (drag limited): 175 mph
Braking, 70–0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test
Enivei, suosittelen. On meinaan Possuissa laaduntuntu ja ajettavuus kohdallaan

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Ei ihan riitä 4s turbokaan topicin otskikkoon. 

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration
Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration
Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Hmm, mitäköhän tuo turbo s menee vartin. 50hp ylimääräistä. Aika ristiriitasia tietoja, monet on turbo mallista ja jotkut s mallista. Ota tästä nyt selvää sittenTharkad kirjoitti:Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration
Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.

Ei kuitenkaan kun kymmenyksiä auta. Lastulla saa ilmeisesti vielä n. 60-80hp lisää

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tuota mäkin ajattelin, ettei sellaista 300km/h, alle 10litr ja 10sec tuotantosedania/farkkua ole olemassa. Siksi otin topicin esille.Tharkad kirjoitti:Väittäsin ettei tollasta autoa ole.
tossa jonkunlainen lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration
Panamera turbo näytti olevan 11.7s varttimaili.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Jos tuohon Panameraan laittais ne DOT katuslicksit alle niin meniskö sitten 10.n aikaan? Osta sellainen ja kokeile. 

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Löytyyks testi jossa Panatellassa Dot alla? Toiseks teho ei riitäpuuhapete kirjoitti:Jos tuohon Panameraan laittais ne DOT katuslicksit alle niin meniskö sitten 10.n aikaan? Osta sellainen ja kokeile.

Porsche carrera gt hakkaa topicin tavoitteet, paitsi ei kulutusta. Ja sehän on vain 2-paikkanen.
* Kiihtyvyys 0–100 km/h: porsche sanoo 3.9s mutta oikeasti 3.5s
* Kiihtyvyys 0–160 km/h: alle 7 s
* Kiihtyvyys 0–200 km/h: 9,9 s
* Huippunopeus: 330 km/h
http://fi.wikipedia.org/wiki/Porsche_Carrera_GT
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja 

Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tohon saa kyllä vissiin kattotelineet (et vois käydä vordsonille) ja suksiboksin.rspete kirjoitti:Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Perinteinen 6m lautakuorma GT:n katolleTharkad kirjoitti:Tohon saa kyllä vissiin kattotelineet (et vois käydä vordsonille) ja suksiboksin.rspete kirjoitti:Haluaisin nähdä kun joku tunkee Porsche carrera gt:n sisälle lautoja


Ensimmäinen virkavallan edustaja hirttäis kuskin munista valopylvääseen...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Heikolta tuntuu,ei taida löytyä
Pitää tehdä oma

Pitää tehdä oma

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Osta mun volvo ja ota nopeusrajotin pois 

Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Johtuu se muustakin. Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.Tharkad kirjoitti:Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti.

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tuosta voi olla montaa mieltä. Rungosta en osaa sanoa mutta ei todellakaan tarvitse isoa tönäystä olla kun uusiin autoihin koriin tulee lommoa. ..Aika ohutta paperia päälipellit ovat nykyisissä autoissa, toisin kuin vanhemmissa.MouTine kirjoitti:Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.
Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti.
Ja kyllä todellakin paino vaikuttaa huippunopeuteen reilusti. ..Jos kyydissä on 4 henkilöä itsensä lisäksi niin ei todellakaan auton huippunopeus ole sama kuin yksinään ilman tavaroita.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Mää puhuinkin rungosta. Peltejä on monenlaisia, kaikkiin saa lommon kun oikeen yrittää.MikkoJayEm kirjoitti:Tuosta voi olla montaa mieltä. Rungosta en osaa sanoa mutta ei todellakaan tarvitse isoa tönäystä olla kun uusiin autoihin koriin tulee lommoa. ..Aika ohutta paperia päälipellit ovat nykyisissä autoissa, toisin kuin vanhemmissa.MouTine kirjoitti:Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.
Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti.
Ja kyllä todellakin paino vaikuttaa huippunopeuteen reilusti. ..Jos kyydissä on 4 henkilöä itsensä lisäksi niin ei todellakaan auton huippunopeus ole sama kuin yksinään ilman tavaroita.
Paino vaikuttaa kiihtyvyyteen, ei huippunopeuteen. Sierra rullille ja veto ukkojen ja kaljakassien kera sekä ilman antaa ihan varmasti saman huippunopeustuloksen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole?Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Kyllä kitka lisääntyy joo, mutta sen osuus on ihan marginaalinen (veikkaisin alle 1km/h). Tuulen suunta ja nopeus vaikuttaa enemmän ku joku 500kg painoero pitkällä matkalla huippuihin...puliukk0 kirjoitti:Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole?Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Ai et niin pieni ero olis.ylimark kirjoitti:Kyllä kitka lisääntyy joo, mutta sen osuus on ihan marginaalinen (veikkaisin alle 1km/h). Tuulen suunta ja nopeus vaikuttaa enemmän ku joku 500kg painoero pitkällä matkalla huippuihin...puliukk0 kirjoitti:Kyllä paino vaikuttaa tosi elämässä huippuihin. Kitka lisääntyy kun painoa tulee lisää. Eiks se näin ole?Jallu kirjoitti:Joo toi on fakta. Paino ei vaikuta huippunopeuteen, vaan siellä astuu peliin ilmanvastus.

Ehkä sit tuullu eri tavalla, mut ei noi mun autot ole kuormattuna kulkenu sitä mitä yksin ajaessa.
Tosin 10km jälkeen alkaa jo säälittämään noita paskoja mitä mullakin on ollut.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 714
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 0:26:41 2008
- Paikkakunta: Vittu, Porilainen nykyään, noloo mut ei maha mittää
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Niin eikös nykyään niitä törmäystähtii saa autot jotka menee ruttuun, mutta ohjaamo säilyy muodossaan, eli ne kai suunnitellaan sitomaan törmäysmassoja?MouTine kirjoitti:Johtuu se muustakin. Toki "uudemmissa" ja uusissa autoissa painaa nuo turvavarusteet, mutta on niissä koritkin vääntöjäykkiä. Joku normi Sierra on 80-luvun autojen tapaan aika makkara koriltaa. Näkeehän sen nyt kun vanha Sierra on mutkalla jo pienemmistäkin pusuista.Tharkad kirjoitti:Käytännössä kait nykyautoissa on nyky auton varusteet niin toi paino karkaa sellaseks, että tarvis oikeesti tehoa aika reilusti noihin lukemiin. Joku 1000kg (vaikka viritetty sierra) ja 1600kg (joku uus farkku) on kuitenkin tarvittavan tehon puolesta vähän eri. Johonkin laskuriin kun länttäsin n.1600kg niin tarvis n.700hp kympin alitukseen. Saman laskurin mukaan n.440hp riittää 1000kg autolle samaan aikaan.
Tosiasia vaan on että paino ei vaikuta huippunopeuteen suoranaisesti.
sierrat on kuitenkin viel autoi, scorpioista puhumattakaan

Tosin taisitte huipuista vääntää, se on enempi kuskin hölmöydestä kiinni

Kehtaisko tässä mainita kaasarisierran ja kolme farkkuscorpioo? eihän näihin romuihin rahoitusta saiskaan.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Hehe, taitaa mun kaks ainoota autoo millä päässy vitosella rajottimelle:vauhtipete kirjoitti:Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe
Fiestassa meni asteikon yli +180kmh ja RST, tiedä sit mitä se meni ku mittari näytti about pystysuoraan alas.. Eli oikeeta nopeutta varmaan 160kmh molemmissa

Ehkä mulle ei oo ollu tuuli sit suotuisa kuormattuna, enivei. En väännä enempää asiasta kun en tiedä.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
kylhä esco sen +200km/h menipuliukk0 kirjoitti:Hehe, taitaa mun kaks ainoota autoo millä päässy vitosella rajottimelle:vauhtipete kirjoitti:Niin kyllä mun autot on ainakin kulkeneet ihan yhtä kovaa vitos-vaihteella rajotinta vasten tyhjänä sekä kuormattuna. Ehe ehe
Fiestassa meni asteikon yli +180kmh ja RST, tiedä sit mitä se meni ku mittari näytti about pystysuoraan alas.. Eli oikeeta nopeutta varmaan 160kmh molemmissa![]()
Ehkä mulle ei oo ollu tuuli sit suotuisa kuormattuna, enivei. En väännä enempää asiasta kun en tiedä.

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
mahtavaa "teoria vs todellisuus" keskustelua..
jokainen ymmärtää että huippunopeus on sidoksissa ainoastaan kierroksiin ja välityksiin. ei mihinkään muuhun. eli paino ei tietenkään vaikuta.
mutta kun läheskään kaikki autot ei mene rajoittajalle saakka, siis käytännössä. vaikka olis suola-aavikolla. ja siihen kun laitetaan 4kpl 100kg äijiä viel kyytiin niin se 1.1 litranen koppero ei mene niinkään lujaa. ei vaan mene. eli paino sittenkin vaikuttaa?? se on eri sit nää meittin teho-vehkeet, paino vaikuttaa ainoastaan sen että ottaa pikkasen enemmän matkaa kiihtyäkseen. ei muuta. rajoittajalle menee, no toki välityksistä riippuen.
jokainen ymmärtää että huippunopeus on sidoksissa ainoastaan kierroksiin ja välityksiin. ei mihinkään muuhun. eli paino ei tietenkään vaikuta.
mutta kun läheskään kaikki autot ei mene rajoittajalle saakka, siis käytännössä. vaikka olis suola-aavikolla. ja siihen kun laitetaan 4kpl 100kg äijiä viel kyytiin niin se 1.1 litranen koppero ei mene niinkään lujaa. ei vaan mene. eli paino sittenkin vaikuttaa?? se on eri sit nää meittin teho-vehkeet, paino vaikuttaa ainoastaan sen että ottaa pikkasen enemmän matkaa kiihtyäkseen. ei muuta. rajoittajalle menee, no toki välityksistä riippuen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tässä kai oli kyse autosta, jolla on tarkotus ajaa se 300km/h?Timo kirjoitti:mahtavaa "teoria vs todellisuus" keskustelua..
jokainen ymmärtää että huippunopeus on sidoksissa ainoastaan kierroksiin ja välityksiin. ei mihinkään muuhun. eli paino ei tietenkään vaikuta.
mutta kun läheskään kaikki autot ei mene rajoittajalle saakka, siis käytännössä. vaikka olis suola-aavikolla. ja siihen kun laitetaan 4kpl 100kg äijiä viel kyytiin niin se 1.1 litranen koppero ei mene niinkään lujaa. ei vaan mene. eli paino sittenkin vaikuttaa?? se on eri sit nää meittin teho-vehkeet, paino vaikuttaa ainoastaan sen että ottaa pikkasen enemmän matkaa kiihtyäkseen. ei muuta. rajoittajalle menee, no toki välityksistä riippuen.
Jos ny oikein laskin niin normi henkilöauton painon lisäys 1000kg -> 1500kg 200km/h vauhdissa aiheuttaa 4,2kW tehon lisäyksen tarpeen, joka vastaa ~4km/h ilmanvastuksessa. 300km/h vauhdissa se +500kg hidastaa vauhtia noin 2,5km/h, eli olin väärässä ekan arvioni kanssa..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Tässä Top Gear - Bugatti Veyron SuperSport clipissä on kerrottu aika hyvin mitä ilmanvastus ja ilman "paksuus" vaikuttaa huippunopeuteen.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: Mistä tavallinen tuotantoauto itselle?
Worlds Greatest Drag Race
http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw
http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw