Focus 2

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Focus 2

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Heinäkuu 12. 21:05:03 2009

Onko noissa minkälaisia vikoja? Onko ensimmäisen mallin vetari ongelmat historiaa? Pitäs mennä yhtä vct koneellista 1.6:sta katsomaan...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Focus 2

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Heinäkuu 13. 7:19:56 2009

Tualla toisella voordifoorumilla on jo kai jo useampi kirjoittelija jolla on Ti-VCT jossa tyhjäkäyntiongelmia, allekirjottanut on yksi niistä. Muistelisin siellä olleen aiheesta kaksikin triidiä mutta nyt en löydä kuin tämän. Ei toi ajosuoritetta mitenkään haittaa ja luulisi siihen löytyvän jossain vaiheessa joku syy ja korjaus kun noita nyt tuntuu olevan.

Muuta en oo kuullu ja ite ainakin oon ollu ihan tyytyväinen.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Focus 2

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Heinäkuu 14. 9:22:37 2009

Joo tommonen nyt tuli naiselle... 200km kerkesin sillä eilen rullailla ja ihan kivahan toi on ajella. Vähän meluisa kyllä mutta ka:han verrattuna hiljanen :).
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re: Focus 2

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Heinäkuu 31. 22:00:25 2009

Tyypillisimpiä taitaa olla:

Takaluukun mikrokytkin
Puola, tulpanjohdot, tulpat
Sylinterikannen vuotavat vesiroput (edesauttaa yllä olevaa ongelmaa)
VCT solenoidit

Harvianaisempana mutta jokusen nähneenä:
ABS pumppu
VCT modulit.

Noi yllä olevat on kaikkien 1.6 bensa focusten ongelmia. Noi VCT vaivat tietysti vain 115 hv version.
Joskus olen miettinyt VCT solenoidien ongelmien ja öljynvaihdon yhteyttä. Monesti alkaa moottorin häirövalo palamaan hetikohta öljynvaihdon jälkeen. Saako uusi öljy jotain kuraa liikenteeseen koneen kanavista? Auttaisiko tiheämpi vaihtoväli? En tiiä nämä vaan mun mietelmiä.

Vetariongelmat enemmän ja vähemmän historiaa. Vähentyneet valtavasti. Nykyään rasvat pysyvät paremmin sisällä.

Nyt ei siis ollut tarkoitus olla inhottava. Auto on hieno ajaa ja moottori on vaivaton ajaa ja vetää hienosti.

Vastaa Viestiin